Fogyókúrák, diéták

Rengeteg fogyókúra és diéta leírása

Mit is kell tudni a fogyókúráról?

Mielőtt nekiállnál annak, hogy megvalósítsd azt a tervedet, hogy lefogy annyira, mint szeretnél nem árt tudnod néhány dolgot. Oldalunkon sok olyan ötlettel és praktikával ismerkedhetsz meg, amivel hatékonyan felveheted a kilók ellen a harcot. Ne csak álom legyen a szép és csinos alkat, tudd is megvalósítani! Én személy szerint sokat küzdöttem azért, hogy olyan testsúlyom legyen, mint amilyen most is van. Remélem tudok számodra is segíteni.Fogyókúrás lány

Na de lássuk mik azok amiket elsajátítottam életem során.

Én is kipróbáltam már sokféle fogyókúrát, melyekkel több kevesebb sikert értem el.

Először is ne dőlj be azoknak a csoda módszereknek, amikkel valamilyen varászlatos módon, le lehet fogyni. Nem csak a egészségedet, de a pénzedet is kockára teszed vele. Ahhoz hogy eredményeket és ne kudarcokat érj el nem elegendőek a csodapirulák és a mágikus módszerek.

Többe én is belefutottam és nincs annál rosszabb érzés mint amikor nem sikerül. Lehangoló és csalódott érzés, ami még a depresszió kialakulásához is hozzásegít.

Olvass és tanulj annak érdekében, hogy tested olyan legyen, mint amit szeretnél!

Személyes tapasztalatom a gyors fogyókúrákkal

Gondolom te is kipróbáltál már több olyan gyors fogyókúra módszert, amivel néhány nap alatt le lehet adni egy kis felesleget.

De tudod, hogy mit okoz ez a szervezetedben?

A fogyás káros mellékhatásai

Mivel ez az intenzív fogyás nem természetes, így a szervezetedet túlságosan megterheled. Gondolom nem kell bemutatnom azt, hogy milyen érzés az éhezés és az emiatt bekövetkező jojó effektus. Fáradtan és gyengének érzed magad közben, így ha tanulsz, vagy dolgozol ez nem előnyös. Én személy szerint csak azoknak ajánlom a gyors fogyókúrákat, akik valamire készülnek és muszáj jól kinézni.

Milyen előnyökkel és hátrányokkal jár az ilyen gyors fogyás? Előnyök

Azon kívül, hogy fáradságos munkával megszabadultál néhány kilótól, amit hamar visszaszedsz nem sok előnyét látom. Talán arra jó, hogy megtapasztald, hogy milyen lenne, ha ideálisabb lenne a testsúlyod.

Hátrány


Mint azt már említettem terheli a szervezetet, ami többféle lelki és egészségügyi problémákat okozhat.

Ahogy én is megtapasztaltam rossz érzés, amikor leadtam néhány kilót nagy nehezen és utána visszajött egy idő alatt, de sokszor még több. Ez engem is elkeserített de gondolom téged is.

Egészségügyi hatása a gyors fogyókúráknak. A szervezetedtől ha hirtelen vonod meg a tápanyagot, az még rövid idő alatt is egészségügyi kockázatot jelent. Hajlamos lehetsz elkapni több bakteriális, vagy vírusfertőzést, de ezeken felül a teljesítményed is jelentősen csökken. Ha túlzásba viszed, hiába adsz le néhány kilót, ha sápadt leszel a szemeid beesettek és látszik rajtad hogy nem vagy egészséges. Ez gondolom nem az, mint amit szeretnél. Én azt tanácsolom neked, hogy kerüld el az ilyen gyors és éhezéssel teli fogyókúrákat, mert csak magadnak ártasz vele.

És főleg azt ne tedd, hogy elkeseredettségedben teszed mindezt. A fogyókúrát átgondoltan kell csinálni, amivel egészségügyi állapotod javul és nem romlik, mint a gyors fogyókúráknál.

Mint tudod, a szépség belűről fakad! Nem elég az, hogy kevesebb a súlyod, ha belül úgy érzed magad, hogy fáradt vagy és ég a gyomrod az éhségtől.

A fogyókúrákról általánosságban


Az elhízás kialakulása: A szervezeted, amikor tápanyaghoz jut, igyekszik a legtöbbet elraktározni belőle, vagyis tartalékolni. Ez zsír formában van jelen.

ElhízásA legegyszerűbb tudományos megközelítése nem más, mint jóval többet tápanyagot juttatsz a szervezetedbe, mint amire szüksége lenne, így aztán a fel nem használtat elraktározza. Ebből alakulnak ki a zsírpárnak, melyek először a hasfalon és a belső combon jelennek meg.

A néhány kilós túlsúly még nem egészségügyi kockázat, de a túlzott mértékű már jelentősen növeli az szív és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát!

A divatfogyókúrák

A nők többsége soha nem elégedett külsejével így aztán a legtöbbjük divatból is csinálják. Ez nem feltétlenül rossz, de ha nem figyelsz a szervezeted reakcióira, akkor még árthatsz is magadnak. Az étkezéseknek megfelelő mennyiségűnek és változatosnak kell lenniük. Egyaránt tartalmaznia kell a növényi és hús alapú élelmiszereket!

Milyen betegségek alakulhatnak ki?

A következő képen az elhízás okozta betegségeket láthatod:

Az elhízás okozta betegségek kialakulási valószínűsége
Magas vérnyomás

A túlsúlyban szenvedők körében a leggyakoribb betegség a magas vérnyomás (hipertónia), ami a megnövekedett koleszterinszint miatt következik be. Mivel az érfalak átmérője a plakkok lerakódása miatt csökken, így a szervezet védekező mechanizmusa végett a megfelelő véráramlat biztosításához megemeli a vérnyomást. Egészséges érték 120/80 as vérnyomás és pulzus.

Érelmeszesedés

A fent említett plakkok lerakódása miatt az ér falának rugalmassága csökken, így növeli az átszakadás veszélyét, aminek legsúlyosabb megnyilvánulása az agyvérzés (stroke).

Koszorúér-betegség

A szívben úgynevezett végartériák találhatóak, ezeket nevezzük koszorúérnek. A szív artériáinak elzáródását is okozhatja a magas testsúly, ami a szívinfarktus kialakulásának egyik legfőbb okozója.

Érelzáródás
  • Lábszárfekély
  • Trombózis
  • Embólia
  • Végtagelhalás

Az artériák elzáródása következtében a szervezet azon területe nem jut tápanyaghoz, ezért szövetkárosodás lép fel. Kis mértékben a szervezet tudja kezelni, ám ha nagyobb artériák is érintve vannak, akkor maradandó szövetkárosodás léphet fel.

Cukorbetegség

A hasnyálmirigy nem megfelelő mennyiségű inzulint termel, így a sejtek nem jutnak a működésükhöz szükséges cukorhoz.

Kerüld el a túlsúly okozta betegségek kialakulását!

Az egészséges testsúlyt az esetek többségében el lehet érni.

De mikor is lesz hatásos a fogyókúrád?

Ahhoz hogy tartósan le tudj fogyni, tudatosan készülni kell, nem csak testileg, hanem lelkileg is!

A legfontosabb, hogy tűzz ki magad elé egy célt, amit el szeretnél érni. Mondjuk, hogy leadsz 10kg-ot.

Ne akarj egyszerre és hirtelen sokat. A jól átgondolt táplálkozás és a rendszeres testmozgás a fogyás alapja.

Csak akkor lesz a fogyókúra hatásos, ha utána sem jönnek vissza a kilók! Gondolom te sem szeretnéd, hogy pár hét alatt visszahízzál az eredeti testsúlyodra.

Pár fogyókúra tipp, amit érdemes kipróbálnod

90 napos fogyókúra


Nekem személy szerint sokszor segített. Bár én építettem bele pár elemet a hatásossága növelése érdekében.

90 napos fogyókúraAmi nem más, mint a testmozgás. A futás fárasztó volt számomra, így inkább hosszabb sétákkal pótoltam azt. A futással ellentétben a séta lassan égeti a zsírt, így mindenképpen ajánlom számodra is.

Legalább napi 2,3 km-er.
 

A diéta során azt tesszük, hogy a fogyasztott élelmiszereket úgymond szétválasztjuk. Naponta csak 1 bizonyos kategóriába tartózó ételeket fogyasztunk és azt 4 ciklusban alkalmazzuk.

Hatásosságát úgy fejti ki, hogy az adott napon a szervezetednek csak egy bizonyos táplálékot kell feldolgoznia.

A következőkben megismerhetsz egy mintaétrendet, amit 90 napon keresztül kell folytatni.

Mintaétrend Reggeli

A 90 napos diéta során a reggeli minden nap ugyan abból áll, függetlenül attól hogy melyik napnál tartasz.

Kizárólag gyümölcsöt fogyaszthatsz, melybe beletartoznak a 100%-kos gyümölcslevek is, ami nem tartalmaz cukrot. Ha szoktál kávézni, akkor azt is ihatsz, természetesen édesítőszerrel.

1. nap ( Fehérjenap ) Ebéd
  • Sajt
  • Natúr joghurt
  • Kefir
  • Túró
  • Tej
  • Tojás
  • Hal
  • Húsok sülve, vagy főve
  • Egy kevés kenyér: 1 szelet.
  • Tészta mentes leves, ami lehet instant is.
  • Nyers zöldségekből készült saláták
  • Ásványvíz
  • Tea ( édesítőszerrel )
Vacsora
  • Vacsorára azokból válasz, mint amit ebédre lehet. Itt már kevesebbet fogyassz belőle. Ne egyél későn, így a vacsorára este 6 körül keríts sort. Ha mégis megéheznél, fogyassz egy kis zöldséget, vagy salátát.
2. nap ( Keményítőnap ) Ebéd
  • Burgonya
  • Répa
  • Kukorica
  • Lencse
  • Zöldbab
  • Borsó
  • Bab
  • Más zöldségfélék
  • Rizst is fogyaszthatsz
  • Ezen a napon is fogyaszthatsz 1 szelet kenyeret
Vacsora
  • A vacsorára szintén fogyaszthatsz az ebédre megengedettekből, illetve még nyers zöldségekből készített salátát.
3. nap ( Szénhidrátnap ) Ebéd
  • Tésztafélék, melyben ehetsz akár pizzát is ha szeretnél.
  • Sós és édes sütemények, csokoládé, fagylalt.
Vacsora
  • Vacsorára szintén ehetsz valamilyen tésztát. Ez lehet akár főtt tészta is, amihez ízlés szerint készíthetsz salátát.
4. nap ( Gyümölcsnap )

Ezen a napon csak gyümölcsöket fogyaszthatsz annyit, amennyit szeretnél.

Havonta egyszer víznapot kell tartani!

Ennek a napnak közvetlenül a gyümölcsnap után kell következnie.

Pár napos fogyókúra


Nos gondolom te is ismered az ilyen gyors fogyókúra módszereket és már alkalmaztad is. Ha gyorsan szeretnél fogyni, akkor nincs más dolgod, mint főként zöldségeket fogyasztani, sportolni és közben vitamint szedni.

Pár napos diéta képHa jelentkezik a szédülés akkor enni kell és a táplálék mennyiségét növelni kell. Nem szabad drasztikus módszerekhez folyamodni, nem éri meg! Az egészséged a legfontosabb, ne tedd kockára.

Mintaétrend Reggeli
  • Zöldségek és gyümölcsök és ha kívánod ehetsz egy kis kenyeret is.
  • Ásványvíz, vagy tea.
  • Valamilyen vitaminkészítmény szedése.
Ebéd
  • A kenyér kivételével ugyan az, mint reggelire.
Vacsora
  • Pl egy alma és tea

Tartós fogyókúra? Na de hogyan?!


Sok esetben maga a fogyás nem jelent akadályt, de az elért testsúly megtartása már igen.

Éhségcsökkentés képeNem elég lefogyni! A diétád után is kerülni kell a mértéktelen nassolást, valamint a rendszeres testmozgást is folytatni kell. Gondolom Te sem szeretnél hamar visszahízni az eredeti súlyodra, vagy még többre. Sokan esnek abba a hibába, hogy a fogyókúra abbahagyásával elkezdenek újra sokat enni, hiszen vége tért a koplalás. Ezzel nem érsz el mást, minthogy néhány hét alatt visszajön rád a leadott kilók.

Legjobban azok vannak kitéve ennek, akik egy drasztikus fogyókúrán vannak túl.

Tartsd meg a mérsékletességet a diétád után is, így elérheted a tartós fogyást.

Hogyan csökkentsd az éhségedet a fogyókúra alatt?

ÉhségGondolom már rájöttél mennyivel könnyebb felszedni pár kilót, mint leadni.

Ennek a célnak az elérése nem is van olyan távol, mint ahogy azt gondolod. Nem feltétlenül kell szedned mindenféle készítményeket, bár nagyban megkönnyítheti a fogyókúrát valamilyen éhségcsökkentő szedése.

E mellett nem árt a rendszeres testmozgás is. Ennek a kettőnek a kombinációjával már sikeresen és gyorsan felveheted a kilók elleni harcot, hiszen a testsúlyod annak a függvényében változik hogy mennyit táplálkozol.

A természetes alapú gyógynövényt választasz, akkor még a lehetséges mellékhatásoktól sem kell tartanod és nem kell szenvedned az éhség okozta kínzó érzéssel.

De ne érjen tévedés, ezzel nem azt kell elérni, hogy étvágytalan legyél, hanem azt, hogy a táplálkozási szokásaid az egészséges mértékben történjen és szervezetedet hozzá szoktasd a megváltozott táplálkozásodhoz.

Fogyni csak úgy érdemes, ha gondolsz az egészséged megtartására is. Ne akard hogy egyből eltűnjenek az idegesítő kilók.

Ha nem szeretnél semmit szedni, arra is van megoldás, ami nem más, mint megválogatni mit fogyasztasz.

Ha főként olyan szénhidrátokat eszel ( zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű termékek ) ami jótékony hatással van a szervezeted vércukorszintjére, akkor az egy bizonyos jóllakottság érzését fogja számodra adni. Ez azzal éred el, hogy a szervezeted az ilyen táplálékok fogyasztásánál kicsi mértékben növeled az inzulin termelését, így a súlyod el kezd fogyni.

Most gondold azt végig, hogy milyen érzés számodra, amikor valamilyen 100%-os gyümölcslevet fogyasztasz tele rostokkal. Gondolom tapasztaltad, hogy ad számodra egy bizonyos teltség érzeted, így szervezeted nem fogja kívánni egy ideig az újabb étkezést.

Fogyassz sok rostban és megfelelő mennyiségben szénhidrátot tartalmazó ételeket és meglátod a fogyókúrád eredményes lesz és tartós.

A gyermekkori elhízás okai

Kövér gyerekMagyarországon is nagy problémát jelent már gyermekkorban is az elhízás, ami hazánkban egy népbetegség. A testsúly probléma nem csak testi, hanem lelki problémákat is okoz, hiszen sok gyermeket ér az iskolában, vagy az óvodában társaitól kritika. Ennek megnyilvánulása a kiközösítés, visszahúzódás és beilleszkedési problémák.

Gyakran áll ez a probléma az agresszív magatartás mögött.

Ha a gyermeke túlsúllyal küzd, okát fel kell deríteni és megfelelő módon kezelni kell.

Ha nem áll genetikai, vagy más egészségügyi probléma a háttérben, akkor oda kell figyelni a gyermek étkezési szokásaira, illetve el kell mondani számára is.

Hogyan kezdjen hozzá?
  • 1: Mindenképpen időt kell keríteni arra, hogy gyermeke rendszeresen mozogjon és több időt töltsön a szabadban.
  • 2: Másik az egész család táplálkozási szokásainak változtatása. Erre azért van szükség, mert gyermeke kellemetlenül érezheti magát a kivételezés miatt.
  • 3: Az édességek mennyiségének csökkentése. Az ételekben a cukor felváltása természetes alapú édesítővel, ami lehet akár méz is, vagy valamilyen szirup.
  • 4: Több hús és fehérjetartalmú élelmiszerek fogyasztása, ami biztosítja a szervezete számára az ebben a korban szükséges energia igényt, amellett hogy fogyasztása nem hizlal.
  • 5: Gyümölcsökben, zöldségekben és rostokban gazdag élelmiszerek fogyasztása.
  • 6: A megfelelő vitamin és ásványi anyag szükségletének biztosítása.
  • 7: A gyermek ne éhezzen! Az ideális testsúlyt fokozatosan kell elérni!
  • 8: Üljön le gyermekével és beszélje meg vele a túlsúly problémáját.

Szülőként nehéznek tűnhet, hogy hogyan segítsen gyermeke számára úgy lefogyni, hogy egészségügyi állapota ne romoljon.

Ha a család összefog a célért, akkor sikeresek lehetnek, a megfelelő táplálkozással és rendszeres testmozgással. Gyermeke lehet elsőre nem fog örülni ennek, de amikor érzi, hogy energikusabb és társai nem kritizálják már annyira őt, be fogja látni és gyermeke örömmel fogja megjutalmazni törekvését.

Ha gondja merül fel a fogyókúrával kapcsolatban, akkor írja meg történetét az oldalon, így megismerheti más szülők véleményét arról hogy nekik hogyan sikerült gyermekük elhízásán segíteni.

A visszahízásnak a megelőzése

Ugye nem szeretnéd azokat a kilókat, amiket nagy nehezen leadtál pár hét múlva újra látni?

Sajnos a fogyókúra nem ér véget, amikor letelik például a 90 napos diéta. Életedet úgy kell megváltoztatnod, hogy a testmozgás és a mérsékletes táplálkozás továbbra is megmaradjon.

Mindig szakíts időt arra hogy mozoghass és kényelmesen, nyugodtan étkezzél.

Ügyelj a megfelelő mennyiségű vitaminbevitelre és a rendszeres étkezésre. A gyorsétteremi kajákat inkább felejtsd el. A legtöbb olyan étel tele van nehezen emészthető zsírokkal.

Törekedj a vitalitásra és alakod olyan lehet, amit mindig is szerettél volna.

Norbi Update féle fogyás

Schobert Norbert updateGondolom te is ismered Schobert Norbertet, aki az egyik legnevesebb szakértője a súlyproblémák azon megközelítésének, hogy a fogyókúra ne az éhezésről szóljon.

Norbiról érdemes tudnod, hogy kiskorában Ö is sokat küzdött a kilókkal, de sikerült neki és ezen kapva elkezdett segíteni másoknak is abban, hogy olyan alakjuk legyen, amit mindig is szerettek volna.

A Norbi-féle diéta arról szól hogy mozogjunk, tornázzunk és a táplálkozásunkat egy bizonyos időrendnek megfelelően alakítsuk ki.

Ez gondolom számodra is jól hangzik, hiszen nem kell nélkülöznöd a finom ételeket és éhezned sem kell.

Na de hogyan is működik? A lényeg az egyes ételek több kategóriára vannak osztva nehézségre és a napszaki fogyaszthatóságra.

Érdemes lehet kipróbálnod a módszerét.

Az szervezet anyagcseréje

Szervezetünkben összetett biokémiai folyamatok által meny végbe a tápanyagok feldolgozása.

A zsírégető torna

Fogyás testmozgássalMaga a zsírégetés mechanizmusát úgy a legkönnyebb megérteni, ha azt gondolod végig, hogy a szervezeted a mozgás hatására a zsírpárnákban elraktározott energiát szabadítja fel.

Sokan élnek abban a tévhitben, hogy az edzésnek megerőltetőnek és fárasztónak kell lennie.

A gyors és intenzív mozgásnál a zsírégetés még nem indul be. A torna közben lassú és hosszabb edzést kell alkalmazni, ami a zsírégetési folyamatot elindítja.

Amire oda kell figyelni az edzés alatt
  • Megfelelő mennyiségű folyadékbevitel
  • Megfelelő mennyiségű táplálék fogyasztása
  • Az edzés közben az orron keresztüli levegővétel
  • A torna közben a helyes testtartás
  • Csak annyit szabad edzeni, amennyi jó esik, ne terhelje le magát

Az edzésnek több mint 15 percesnek kell lennie, mert ez az idő után kezdi el a szervezet a zsírt energiává alakítani. A folyadék bevitelről ne felejtkezz meg. A szervezetednek szüksége van rá és azon felül segíti a zsír könnyebb feloldását.

Az Én fogyásom története

A súlyproblémáim már kicsi koromban megnehezítették az életemet, ami annak lett köszönhető, hogy szüleim mindig azon voltak, hogy jó kondícióban. Sajnos elég kövér voltam, ami miatt sok rosszat el kellet viselnem. Amikor olyan 14 éves voltam, egyre inkább foglalkoztatott a súlyom és hogy tenni kéne ellene valamit. Sok mindent kipróbáltam több kevesebb sikerrel. Sajnos sokszor volt az, hogy a fáradságosan leadott kilókat hamar visszaszedtem, hiszen alig vártam hogy ne salátákon keljen élnem.
Az én fogyásom - nagy volt a hasam

Ennek az lett az eredménye hogy egy pár hét múlva visszajöttek a kilók, de volt olyan hogy még több is.

Én is elkövettem azt a hibát hogy hamar és gyorsan szerettem volna végre búcsút mondani a kilóknak, de ez rendszerint kudarcba fulladt.

Mostanra elmondhatom magamról, hogy rendszeresen edzek, figyelek hogy mit eszek és hogyan élek. A súlyomat így már kordában tudom tartani és sokkal erősebbnek és életvidámabbnak érzem magam, mint azelőtt.

Neked is azt tudom tanácsolni, hogy sportolj és mérséklettel étkezz. Sok módszer és lehetőség van arra hogy le lehessen fogyni, csak akarni kell. Nekem sikerült több mint 40kg-ot leadnom.

Amit még megjegyeznék, az az, hogy egy módszer külön tetszett, annyira egyszerű és a mai napig használom is. A dolog lényege, hogy akkor is fogyhatunk, ha alszunk. Olvasd el ezt a kis titkos módszert, ami nekem sokat segített az önbizalmam és a célom elérésében.

Fogyás alvás közben: fogyj le 2 hét alatt akár 60 kilót!
Fogyokurainfo.hu a fogyni vágyóknak

Ezt az oldalt azért hoztam létre hogy segíteni tudjak azoknak, akik ugyan arra vágynak mint Én. Olyan testsúly elérése, amire mindig is vágytunk.


Több lehetőséged is van, nemcsak az Én fogyásom történetét és személyes tapasztalataimat ismerheted meg, hanem másokét is. Megbeszélheted a fogyókúrás módszerek hatékonyságát és hogy hogyan is kell azt csinálni, valamint személyre szabott kérdéseket is tehetsz fel, amire igyekszek neked itt az oldalon választ adni.

Kérdésedet itt írhatod meg, ami mellé megkapod azt a módszert is, ami segíthet a kilók elleni küzdelemben. A fogyásom történetében már biztos olvastad azt a remek módszert, amivel akkor is fogyni tudsz, amikor alszol. Nekem sokat segített és szívesen megosztom veled is.

Ha bármilyen kérdésed van a fenti cikkel kapcsolatban, írj és mi 24 órán belül válaszolunk!

Kérdés feltevéséhez KLIKK IDE!

Hozzászólások

Simon Ildiko 2012.02.02. Szia Nagyon örülök hogy kérdést tehetek fel. Szeretnék a hasamról és a combomról leadni a súlyfelesleget. Segítséget kérnék hasznos diétáról vagy hasonló módszerrel kapcsolatban. Ha járok futni és szoba biciklizek az eleg testmozgas lenne? Előre is köszönöm. Ildikó
Válaszolok
Tölgyesi Ildikó 2012.02.27. Kültem egy levelet a sikertelen fogyokuráimról, ,szeretném kiprobálni az agy fogyásközpontját stimulálo tornát ,de még semiféle visszajelzést nem kaptam. Várom válaszát. Tisztelettel Tölgyesi Ildikó.
Válaszolok
kitti 2012.05.08. Nagyon tetszik az oldal.Ezért is szeretnék segítséget k rni innen.Sikerült leadnó 15 kg ot,és van még rajta így is tíz,és sehogy se megy le.Mit csináljak.Már nagyon el vagyok keseredve.
Válaszolok

Kérdésem van

Név:

Email:

Üzenet:
Real Time Web Analytics